HetAquariumCollectief.nl Forumindex
FAQ   Zoeken   Gebruikerslijst   GG   Registreren   Profiel   Je privéberichten bekijken      Nieuwe berichten
 Inloggen
HetAquariumCollectief.nl Forumindex -> Vissen en andere waterdieren -> Wat is dit?
Auteur Bericht
Catfish
Moderator

Reg.: 28 Feb 2007

BerichtGeplaatst: Do 12-03-09 17:48    Onderwerp: Wat is dit? Reageren met citaat

Is dit een gewone watersalamander? Hij zat bij ons thuis heel zielig op de deurmat. Helemaal uitgedroogd. Hij rende niet eens weg toen ik 'm in een bakje zette. Waarschijnlijk is ie van het weekend naar binnen geglipt toen ik de tuin aan het omspitten was, maar ik weet niet of hij het nu gaat overleven. Ik vraag me iig af of het beestje ín of naast een vijver thuis hoort. Dan kan ik 'm water geven. Heb 'm nu maar even in een bakje met natte terrariumaarde gezet en hij leek meteen op het aanwezige vocht te reageren. Echter...kraanwater lijkt me voor zo'n beestje heel erg slecht.

Wie oh wie weet wat het is? Als ik op z'n huid afga is het geen landhagedis maar een salamander. Ik wil iig niet met m'n bolle hoofd boven het bakje gaan hangen, want dat overleeft ie zeker niet! Misschien dat jullie me kunnen helpen. Ohja...er loopt ook een streep over z'n buik.

Salamander 1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  155.09 KB
 Weergegeven:  1034 keer

Salamander 1.jpg

Beheer

Reg.: 27 Feb 2007

BerichtGeplaatst: Do 12-03-09 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

plaats schaaltje regenwater (toch genoeg verse vooraard deze dagen), dan kan het beestje zelf de keuze maken.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Remon
Dierwetenschapper

Reg.: 01 Mrt 2007

BerichtGeplaatst: Ma 16-03-09 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

ziet er uit als een kleine watersalamander. Gewoon ergens buiten in de buurt van water plaatsen, dan vindtie zn eigen weg wel. Ze zijn sinds ongeveer 2 weken weer uit hun winterslaap en begonnen met hun trek naar de voortplantingswateren.
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren   
Vorige onderwerp
Volgende onderwerp
HetAquariumCollectief.nl Forumindex -> Vissen en andere waterdieren
Pagina 1 van 1
Ga naar: